We wtorkowy wieczór 22 lutego br. o dotarciu do młodych z misyjnym przekazem w świecie wirtualnym rozmawiali koordynatorzy młodzieżowego wolontariatu przy Papieskich Dziełach Misyjnych.
Zgodnie z zasadą „uczymy się od najlepszych” gościem specjalnym tego spotkania był p. Andrzej Mitek ze Stacji 7, specjalista od zarządzania projektami z obszaru IT i biznesu oraz pasjonat nowych technologii. Jego rada była prosta: przyciągnąć formą i zatrzymać pomysłem!
„Komunikacja z młodymi w świecie wirtualnym to „króliczek, którego nieustannie trzeba gonić” – powiedział p. Mitek. – To najbardziej nieuchwytna i wymagająca grupa docelowa. Tradycyjne kanały internetowe, jak poważne katolickie portale, Facebook czy mailingi nie zadziałają. Aby dotrzeć do młodych, trzeba zwrócić się o pomoc do ich rówieśników, którzy używają tych samych narzędzi i mówią tym samym językiem”.
Dziennikarz podkreślił, że w przekazie do młodych o szerszym zasięgu trzeba zadbać o profesjonalną formę – nowoczesny design, odniesienia do popkultury, język zrozumiały i współczesny, bo młodzi nie przyjmą tego, co jest słabe.
Przykładem projektów, które od strony wizualnej przyciągały uwagę młodych, były okładki książek o. Adama Szustaka. Profesjonalna, nowoczesna grafika z pomysłem i poczuciem humoru jak postacie z popkultury w zestawieniu z postaciami świętych Kościoła trafiły do młodzieży. „Przy projektach dla młodych oddajemy władzę młodym i kierujemy się zasadą, że dobro zasługuje na piękną oprawę” – powiedział p. Mitek.
W spotkaniu on-line wzięło udział 30 osób. Prowadzili je ks. Maciej Będziński, dyrektor krajowy Papieskich Dzieł Misyjnych, i ks. Michał Kacprzyk, sekretarz krajowy Papieskiego Dzieła Rozkrzewiania Wiary i Papieskiego Dzieła św. Piotra Apostoła.
as/pdrw
Zobacz nasze inne aktualności